torsdag 17 december 2009

Den smala lyckan?

För någon vecka sedan var den här bilden med i norrbottenskuriren. En bild om jag själv tagit och sätter ut därför, eftersom min lärare glömde skicka med mitt namn så kunde inte tidningen skriva något. Men kan ju inte klandra henne för det eftersom alla gör misstag, lite synd bara eftersom jag blev själv nöjd över bildidén till artikeln.

Foto: Annica Thelin
Anna är av storleken small och fick köpa bantningspiller på hennes
lokala apotek, trots att hon är minderårig.
- En enkel väg att bli lycklig, menar Anna.

- Jag och en kompis började träna för att bli
smalare, och efter ett tag blev det en tävling mellan
oss. Hon åt bantningspiller och jag var inte sen att
haka på; det kändes ju bara som en så enkel väg
att bli smal och lycklig, berättar Anna som vill vara
anonym.
Anna åt pillrena i ungefär en vecka innan det blev
för mycket.
- Jag hade hört att bantningspiller kan ha en
laxerande effekt, men wow, vad det rörde om i
magen... Det var värre än jag tänkt mig. En gång
blev det riktig panik, jag fick springa och göra
nummer två i skogen!
Negativ effekt
Bantningspillrena kan ha en negativ social effekt.
Ibland ville Anna inte ens gå ut bland folk, eftersom
toalettbesök kunde bli minst sagt problematiska.
Rädslan gjorde att Anna då och då hoppade över
hela måltider för att minska den laxerande effekten.
Då bestämde Anna att det var dags att lägga pillrena på hyllan.
- Jag skulle ha fortsatt med bantningspillrena om
det inte vore för magproblemen. Jag har storleken
small men känner mig ändå gigantisk i den här
världen, och nöjd vet jag inte om jag egentligen
kan bli ... Jag försöker bara passa in det här ytliga
samhället. De smala tjejerna på tv ler ju alltid.


Emilia Rova

Inga kommentarer:

 
Mina besökare
Totalt:
Denna månad:
Denna vecka:
Idag:
Online nu: